CoronaNieuwsONL in de media

Ontwikkel nieuwe verkoopstrategieën – Ondernemersvraag in De Telegraaf – Hans Biesheuvel geeft antwoord

Ik heb een webshop in professionele rookovens, grills en barbecues en een groot deel van mijn verkoop gebeurde tot voor kort via live kookdemonstraties op vakbeurzen. Nu veel beurzen zijn afgelast of uitgesteld, is mijn verkoop gestagneerd en ik zie richting najaar nog geen stijgende lijn. Ik zoek naar nieuwe manieren om mijn producten onder de aandacht te brengen, maar online lukt dat niet want mijn producten moet je ervaren. Hoe pak ik dit aan?

Door het annuleren van veel vakbeurzen lopen ondernemers belangrijke contactmomenten met potentiële klanten mis. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden! De professionals in de evenementenbranche hebben de afgelopen maanden niet stilgezeten en nieuwe onlineconcepten ontwikkeld en uitgeprobeerd. En met succes!

Sinds 1 juli zijn events tot honderd personen weer toegestaan en dit biedt nieuwe zakelijke mogelijkheden voor bedrijven in alle branches. Denk bijvoorbeeld eens aan de organisatie van een hybride evenement, een combinatie van een fysiek en online evenement waarbij de beleving van je deelnemers centraal staat. Met een slim interactief programma dat interessant is voor zowel je gasten op locatie (bijvoorbeeld live cooking in groepen) als je online gasten (recepten delen, tips & tricks, vragen beantwoorden) kun je zelfs méér mensen bereiken dan alleen offline.

Het is belangrijk om te investeren in goede voorbereiding, een aantrekkelijk programma en zorgvuldige (technische) regie en uitvoering van een dergelijk event. Informeer eens naar de mogelijkheden bij een evenementenorganisator bij jou in de buurt. Veel succes!