ONL overhandigt manifest Europese Verkiezingen aan kandidaat EU parlementariërs (update)
MKB-first! Juist in Europa. De EU heeft een grote impact op de MKB’er. Het is daarom van belang dat de Europarlementariërs luisteren naar ondernemers en weten welke onderwerpen zij belangrijk vinden. ONL heeft de afgelopen maanden via polls, gesprekken en werkgroepen de stem van de ondernemer opgeschreven in het Ondernemersmanifest Europese Parlementsverkiezingen 2019. Er kwamen vijf belangrijke thema’s naar voren:
Wat willen ondernemers?
1. Verbeter de toegang tot Europese financieringsprogramma’s voor het MKB.
2. Verbeter de (digitale) interne markt, zorg voor een gelijk speelveld voor ondernemers.
3. Vereenvoudig internationaal zakendoen, kom over de brug met een nieuw Europees btw-stelsel.
4. Maak duurzaam en circulair ondernemen aantrekkelijk voor het MKB.
5. Laat het Europees aanbestedingsbeleid beter aansluiten op het MKB.
Benieuwd naar al onze standpunten? Klik hier en lees het manifest.
De komende weken overhandigen wij het stuk aan kandidaat-Europarlementariërs.
Op donderdag 9 mei heeft Europarlementariër Sophie in ’t Veld (D66) als eerste het manifest in ontvangt genomen.
Ook Arnout Hoekstra heeft het manifest gekregen. Op dinsdag 14 mei overhandigde ONL-voorzitter Hans Biesheuvel het manifest aan de lijsttrekker van de SP.
Namens DENK heeft Ayhan Tonca het ONL Ondernemersmanifest in ontvangst genomen. Op dinsdag 14 mei was de lijstrekker voor de Europese verkiezingen aanwezig in het Ondernemershuis Nederland om te praten over het ondernemersklimaat in Europa.
Malik Azmani, de lijsttrekker van de VVD voor de Europese verkiezingen, heeft ook het manifest ontvangen. Op 20 mei was hij te gast bij ONL voor Ondernemers en werd er gepraat over de rol van het MKB in de EU. MKB-ondernemers moeten centraal komen te staan in Europa.